• Responsive

    طرح گفتمان

  • Tile Design

    طرح گفتمان قطبها

  • Customizability

    طرح گفتمان جدید

طرح گفتمان نخبگان جهت ارتقای علمی دانشجویان و حوزویان از سال 1393 در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم راه اندازی گردید.
مدرسه نهم مشق اجتهاد آغاز به کار می کند.
کارگاه آفاق_فقه_پژوهی در روز پنجشنبه 19 مهرماه 97، با ارائه استاد شریعتمدار در مدرسه_نهم مشق_اجتهاد، در مؤسسه عالم_آل_محمد (ع) تهران برگزار شد.
برگزاری مصاحبه_ورودی مدرسه_دهم و مدرسه_یازدهم کارگاه‌های مشق_‌اجتهاد
دیدار مدیر طرح ملی مشق_اجتهاد با مسئول اداره_پژوهشگران و انجمن های علمی جامعه_المصطفی_العالمیه
حجت‌الاسلام شهریاری در میزگرد مدرسه هشتم عنوان کرد:
  • 1397/6/19 دوشنبه حجت‌الاسلام شهریاری در میزگرد مدرسه هشتم عنوان کرد:
    وجود شکاف‌های عمیق بین فقه سنتی و نیازهای جامعه/ جنگ سایبری را با موشک پاسخ دهیم؟ استاد حمید شهریاری در میزگرد مدرسه_هشتم از کارگاه‌های مشق_اجتهاد، با اشاره به این نکته که فقه امروزه با سونامی‌هایی روبرو است به بیان نکاتی در این زمینه پرداخت.
حجت الاسلام خالد غفوری در میز گرد مدرسه هشتم عنوان کرد:
  • 1397/6/19 دوشنبه حجت الاسلام خالد غفوری در میز گرد مدرسه هشتم عنوان کرد:
    عدم مسئولیت شوهر، نسبت به درمان همسر در نظر برخی فقها! استاد خالد غفوری در میزگرد مدرسه_هشتم مشق_اجتهاد، با محوریت چالش_های_فقه_در_دنیای_معاصر، عدم تنقیح موضوع را از چالش های فقه دانست. برخی مطالب مطرح شده را می توان در ادامه مشاهده نمایید.
حجت‌الاسلام اسلامی در میز گرد مدرسه هشتم عنوان کرد:
  • 1397/6/19 دوشنبه حجت‌الاسلام اسلامی در میز گرد مدرسه هشتم عنوان کرد:
    فاصله زیاد میان موضوع شناسی علمی و فقهی/ ریگ در دهان زن بگذارید تا صدایش ریبه دار نشود! استاد رضا اسلامی در اختتامیه مدرسه_هشتم از کارگاه‌های مشق_اجتهاد، به بیان چالش‌های فقه پرداخت. برخی مطالب مطرح‌شده که در ادامه میتوان مشاهده کرد .
گزارش تفصیلی میزگرد مدرسه هفتم مشق اجتهاد، مرکز آخوند خراسانی مشهد.
  • 1397/6/17 شنبه گزارش تفصیلی میزگرد مدرسه هفتم مشق اجتهاد، مرکز آخوند خراسانی مشهد.
    نشست چالش های پیش روی فقه معاصر با حضور حجت الاسلام سید محمد علی ایازی، استاد دانشگاه مفید قم، حجت الاسلام مجتبی الهی خراسانی رییس میز توسعه و توانمند سازی علوم اسلامی و محمود حکمت نیا عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.
 اختتامیه مدرسه_هفتم و  مدرسه_هشتم مشق_اجتهاد، روز پنجشنبه 15 شهریورماه 1397 برگزار شد.
  • 1397/6/15 پنجشنبه  اختتامیه مدرسه_هفتم و مدرسه_هشتم مشق_اجتهاد، روز پنجشنبه 15 شهریورماه 1397 برگزار شد.
    در میزگرد چالش_های_فقه_در_دنیای_معاصر، در مرکز تخصصی آخوند_خراسانی (ره) حجت‌الاسلام ایازی، دکتر حکمت نیا و حجت‌الاسلام الهی_خراسانی به بیان دیدگاه‌های خود در مورد چالشهای فقه موجود پرداختند. استاد سید محمدعلی ایازی، نگاه فقها به آیات و روایات ذبیحه اهل کتاب را به‌عنوان چالش فقه موجود مطرح کرد. دکتر محمود حکمت نیا به بیان چالش‌های فقه در مواجهه با احکام نوپدید پرداخت و استاد مجتبی الهی خراسانی، کلیتی از چالش‌های پیش روی فقه را بیان کرد.
 در روز پنجم مدرسه_هفتم و مدرسه_هشتم مشق_اجتهاد، 14 شهریورماه 1397 گذشت:
استاد مجتبی الهی_خراسانی در مدرسه_هفتم مشق_اجتهاد بیان داشت:
  • 1397/6/13 سه‌شنبه استاد مجتبی الهی_خراسانی در مدرسه_هفتم مشق_اجتهاد بیان داشت:
    کارگاه فقه و محور مختص مقاله در روز سه شنبه 13 شهریورماه 1397، در مرکز تخصصی آخوند_خراسانی (ره) مشهد، توسط استاد الهی_خراسانی ارائه شد. ابتدا نکات و مسائل موردنیاز در انتخاب موضوع مقاله، برای دانش‌پژوهان بیان گردید و در انتها، موضوع مقاله هرکدام از دانش‌پژوهان به‌نقد و بررسی استاد و دیگر دانش‌پژوهان گذاشته شد.
استاد محمد علی خادمی_کوشا در  مدرسه_هشتم مشق_اجتهاد عنوان کرد:
  • 1397/6/13 سه‌شنبه استاد محمد علی خادمی_کوشا در مدرسه_هشتم مشق_اجتهاد عنوان کرد:
    کارگاه فقه و محور_مختص_مقاله که درصدد انتخاب_موضوع مقاله دانش‌پژوهان است، در روز سه شنبه 13 شهریور 1397 با ارائه استاد خادمی_کوشا در مدرسه تخصصی فقه امام_خمینی (ره) قم برگزار شد. موضوع مقالات هر یک از دانش پژوهان در این دوره،توسط استاد و دیگر دانش پژوهان واکاوی شد. برخی از مطالب مطرح‌شده در این کارگاه به‌قرار زیر است:
در روز سوم  مدرسه_هفتم و مدرسه_هشتم مشق_اجتهاد 12 شهریورماه 1397 گذشت:
  • 1397/6/12 دوشنبه در روز سوم مدرسه_هفتم و مدرسه_هشتم مشق_اجتهاد 12 شهریورماه 1397 گذشت:
    ارائه کارگاه روش_تحقیق در مرکز تخصصی آخوند_خراسانی (ره) مشهد، توسط استاد حسین صابری ارائه کارگاه روش_تحقیق در مدرسه تخصصی فقه امام_خمینی (ره) قم، توسط استاد ابوالفضل طریقه_دار ارائه کارگاه  جستجو_با_نرم_افزارهای_فقهی و پایگاه های اطلاعاتی در مرکز تخصصی آخوند_خراسانی (ره) مشهد، توسط کارشناس مؤسسه رایانه ای نور، مهندس وحید شریفی. ارائه کارگاه  جستجو_با_نرم_افزارهای_فقهی و پایگاه های اطلاعاتی در مدرسه تخصصی فقه امام_خمینی (ره)، توسط کارشناس مؤسسه رایانه ای نور، استاد رحمانی.
استاد سید ضیاء مرتضوی در مدرسه_هشتم مشق_اجتهاد عنوان کرد:
  • 1397/6/10 شنبه استاد سید ضیاء مرتضوی در مدرسه_هشتم مشق_اجتهاد عنوان کرد:
    استاد سید ضیاء مرتضوی در مدرسه_هشتم مشق_اجتهاد عنوان کرد: نبود ملاک در الغای خصوصیت سبب شده است زن حاکم نباشد/ شأن نزول روایت و واقعیت آن زمان، در اجتهاد مؤثر است. کارگاه #مشق_اجتهاد در مدرسه تخصصی فقه #امام_خمینی (ره) با ارائه روش #استناددهی_به_سنت توسط استاد سید ضیاء مرتضوی دنبال شد. در ادامه برخی از مطالب آمده است:
استاد خالد غفوری در  مدرسه_هشتم  مشق_اجتهاد بیان داشت:
  • 1397/6/10 شنبه استاد خالد غفوری در مدرسه_هشتم مشق_اجتهاد بیان داشت:
    استاد خالد غفوری در مدرسه_هشتم مشق_اجتهاد بیان داشت: حکم را بر آیه تحمیل نکنیم/ آزاد بی اندیشیم استاد خالد غفوری کارگاه روش استناددهی_به_کتاب را در مدرسه تخصصی فقه امام‌_خمینی (ره) ارائه نمود و نحوه استدلال به کتاب در مباحث نوظهور را بیان داشت. برخی مطالب مطرح‌شده به‌قرار زیر است: ابتدا باید سؤالاتی که در مورد محیط‌زیست است را بیان کنیم. سؤالاتی از این قبیل که آیا تخریب محیط‌زیست حرام است؟ جلوگیری از تخریب آن واجب است؟ حفظ آن بر عهده کیست؟ در صورت تخریب آیا ضمان دارد؟ صرف تخریب محیط‌زیست انسان حرام است یا مطلق جانداران؟ تخریب به‌صورت تدریجی حرام است یا دفعی؟ در تزاحم بین حفظ محیط‌زیست و حفظ انسان‌ها چه باید کرد؟
مشق اجتهاد به ایستگاه هشتم رسید
  • 1397/6/9 جمعه مشق اجتهاد به ایستگاه هشتم رسید
    استاد خالد غفوری در مدرسه هشتم مشق اجتهاد عنوان کرد: اصطلاح مانند واحد پولی است/ عنوان سازی موردپسند نیست آفاق فقه پژوهی در مدرسه تخصصی فقه امام خمینی (ره) قم توسط استاد خالد غفوری ارائه شد. برخی از مطالب مطرح‌شده به‌قرار زیر است: در مقدمه مباحث فقه مضاف این نکته ازنظر گذشت که معنای اصطلاحی معنایی دایر میان اهل آن فن است و باید طبق معروف و متعارف مشی کرد لذا تعاریف غیر مصطلح در این عرصه موردپسند نیست.
 استاد سید محمدعلی ایازی در مدرسه_هفتم  مشق_اجتهاد عنوان کرد:
  • 1397/6/8 پنجشنبه استاد سید محمدعلی ایازی در مدرسه_هفتم مشق_اجتهاد عنوان کرد:
    کارگاه روش_استناددهی_به_منابع با ارائه استاد ایازی در مرکز تخصصی آخوند_خراسانی (ره) مشهد برگزار شد. برخی مطالب مطرح‌شده در این گفتار به‌قرار زیر است: برای ارائه شیوه استناددهی به منابع ابتدا می‌باید اقوال مطرح در حجیت منابع، خصوصاً قرآن را بررسی کرده و مبنای نظر حجیت مستقله قرآن بدان جهت که در خود قرآن تبیین و تشریع آیات بر عهده آن گذاشته‌شده، سیره مستمره معصومین (ع) استناد به آیات قرآن بوده و نیز سیره علما مسلمین در زمان‌های مختلف بدان بوده است، صحیح است.
مشق اجتهاد به ایستگاه هفتم رسید .
  • 1397/6/8 پنجشنبه مشق اجتهاد به ایستگاه هفتم رسید .
    استاد مجتبی الهی خراسانی در مدرسه هفتم مشق اجتهاد عنوان کرد: مرکز آخوند خراسانی (ره) مشهد به‌عنوان میزبان مدرسه هفتم مشق اجتهاد، شاهد برگزاری کارگاه آفاق فقه پژوهی با ارائه استاد مجتبی الهی خراسانی بود. وی در دو جلسه آفاق فقه پژوهی را تحلیل نمود و عوامل مؤثر در فقه و فقه پژوهی را برشمرد. در جلسه سوم نیز عرصه‌های مختلف فقه و ریز موضوع‌های هریک از این عرصه‌ها را مطرح نمود.
مشق_اجتهاد به ایستگاه ششم رسید
  • 1397/4/31 يكشنبه مشق_اجتهاد به ایستگاه ششم رسید
    ثبت نام نوبت ششم مشق اجتهاد آغاز شد. ▪️دبیرخانه طرح ملی روشمندسازی علوم تحقیق اسلامی با همکاری موسسه فقهی مجتهده امین، نوبت ششم از فاز فقه پژوهی این طرح تحت عنوان مشق اجتهاد را برگزار می‌کند. ▪️این کارگاه‌ها از 20تا 26مردادماه، با حضور طلاب سطح چهار این موسسه در اصفهان برگزار خواهد شد
مشق_اجتهاد به ایستگاه چهارم و پنجم رسید
  • 1397/4/31 يكشنبه مشق_اجتهاد به ایستگاه چهارم و پنجم رسید
    ثبت نام نوبت چهارم و پنجم مشق اجتهاد آغاز شد. ▪️دبیرخانه طرح ملی روشمندسازی علوم تحقیق اسلامی با همکاری مدرسه علمیه صدر مشکات، نوبت چهارم و پنجم از فاز فقه پژوهی این طرح تحت عنوان مشق اجتهاد را برگزار می‌کند. ▪️این کارگاه‌ها از 21 تا 29 مردادماه، با حضور طلاب سطوح عالی مدرسه علمیه مشکات برگزار خواهد شد
1 2
Responsive Design

لیست پیوندهای یک

  • صرفا جهت تست صرفا جهت تست صرفا جهت تست صرفا جهت تست
  • صرفا جهت تست صرفا جهت تست صرفا جهت تست صرفا جهت تست
Live Tiles

لیست پیوندهای دو

  • صرفا جهت تست صرفا جهت تست صرفا جهت تست صرفا جهت تست
  • صرفا جهت تست صرفا جهت تست صرفا جهت تست صرفا جهت تست
Customizability

لیست پیوندهای سه

  • صرفا جهت تست صرفا جهت تست صرفا جهت تست صرفا جهت تست
  • صرفا جهت تست صرفا جهت تست صرفا جهت تست صرفا جهت تست
Copyright © 2016 bou.ac.ir
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما